Docent T is aan het experimenteren met de ‘interactieve kwaliteit’ in zijn lessen. Komende week gaat hij starten met een les waarin hij hoofdzakelijk uitleg geeft. De week erna volgt met diezelfde klas een les met veel gelegenheid voor vragen en antwoorden. Daarna een les waarbij de leerlingen in een groepje samenwerken waarbij alle groepjes dezelfde opdracht hebben. Vervolgens komt er een les waarbij leerlingen wederom in groepjes werken, maar elk groepje werkt aan iets anders binnen hetzelfde thema, de groepjes gaan hun bevindingen onderling uitwisselen. Als ‘toetje’ komt er een expert in de klas om met de leerlingen kennis en ervaring uit te wisselen over het thema dat aan de orde is. Docent T gaat leerlingen vragen hoe ze deze verschillende manieren van werken ervaren. T gaat dit eerst fysiek in de klas doen en aansluiten bij hoe de leerlingen bij hem gewend zijn te werken. Later gaat hij dezelfde cyclus nogmaals doen, maar dan volledig digitaal. Hij zal wederom bij de leerlingen navragen hoe ze dat ervaren. Het wordt een mooi project!