De les ging over verschillende visies op leren. Via LessonUp zaten er mooi wat interactieve onderdelen in. Stukje uitleg, woordweb in LessonUp, weer een stukje uitleg, zelfstandig gedachten opschrijven in een eigen bestand, volgende stukje uitleg, invoeren tot dusver herkende begrippen in LessonUp, nog een stukje uitleg en een afrondende sleepvraag in LessonUp om te kijken in hoeverre de studenten nu in staat waren om verbanden tussen de begrippen te leggen.

Na afloop vertelde een student dat ze het maar ingewikkeld vond, al die schema’s en overzichten. Ze kon de aandacht er niet bij houden. In de zelfstandig werken tijd was ze wel gaan lezen in de boeken en ontdekte dat het allemaal best wel interessant is, maar de les zelf, nee, dat was niet te volgen. De digitale kerstviering daarna vond ze wel heel leuk.

Vroeg in de avond kwam er een appje binnen van een medestudent: “Oh trouwens, ik vond vandaag een hele leuke les. Zo bezig zijn met verschillende visies en ik vond het programma waar we gebruik van maakten ook erg prettig werken. Fijne vakantie!”

Tsja, zelfde les, totaal verschillende beleving. Ze mogen hier allemaal nog een beetje mee stoeien.