Het is wat houtje touwtje, maar studenten kiezen er bij hun presentaties massaal voor om hun presentatie op het digibord te doen en dan met de camera van de laptop zichzelf en het digibord in beeld te brengen. Wat er op het digibord staat is nauwelijks te lezen.

Het is verbazingwekkend dat ze zelf niet op het idee komen om het digibord als tweede beeldscherm te koppelen en dat tweede beeldscherm te delen.

Wat verder opvalt is dat studenten pas beginnen met het klaarzetten van alle apparatuur op het moment dat de pauze voor iedereen voorbij is. Daarmee gaat waardevolle lestijd verloren. Er is dus ruimte voor verbetering en de groep die volgende week presenteert mag laten zien hoe het hoort.

Anderzijds heeft deze groep studenten ook al heel veel geleerd. Ze werken effectief met 34 personen tegelijkertijd in een excelbestand en verwerken met elkaar in iets meer dan een half uur informatie waar anders weken overheen zouden gaan. Tijdens het werken chatten ze via lege cellen in het excelbestand. Jonge mensen blijven innovatief!