Feedback Fruits in Teams werkt toch net even anders dan in de electronische leeromgeving. Het was even zoeken om alles werkend te krijgen. De studenten waren gelukkig geduldig. Met elkaar hebben we alle stappen doorlopen. Er was één student die er niet in kon. Hij is via de chat geholpen door de helpdesk van feedbackfruits zelf.

Het was een flinke opdracht voor de studenten. We hebben er uiteindelijk 3 uur aan gewerkt, met pauzes tussendoor. Ze mopperden eerst wat: ‘stom fruity gedoe’ zag ik in de chat langskomen. Toen we wat verder in de procedure zaten gingen ze de meerwaarde beter inzien. Wat viel het tegen om elkaars verslagen na te kijken! En hoe geef je elkaar opbouwende feedback? Vrijwel iedereen heeft door het nakijken van andermans verslagen inspiratie opgedaan om het eigen verslag te verbeteren.

Mooi. Doel bereikt.

Alles bij elkaar heeft het gedoe om feedback fruits aan de praat te krijgen mij minder tijd gekost dan ik anders kwijt was geweest met het organiseren van een dergelijke feedbackronde. Bovendien hebben de studenten er duidelijk meer uitgehaald.

Mijn collega prees mijn doorzettingsvermogen en biechtte op dat zij zelf allang was afgehaakt met al die hobbels. Dit is vermoedelijk hoe het veel docenten vergaat. Als het even niet wil of niet meteen werkt dan zoeken ze een omweg. Vaak kost dat uiteindelijk veel meer tijd. De zekerheid van iets dat wel werkt wint het dan boven de mogelijke tijdwinst. Dit is een strijd die iedere docent vermoedelijk herkent.

logo Feedback Fruits